Advokatvirksomheden Kromann Reumert har kontorer i København, Aarhus og London, og beskæftiger ca. 500 medarbejdere, heraf godt 300 jurister. I København ligger kontordomicilet lige ved vandet på Sundkrogsgade og i Aarhus på Rådhuspladsen. Begge steder er vinduespoleringen i mange år blevet udført af Anders Andersens Rengøring, der nu også varetager den daglige rengøring og service i de to kontorhuse.
Steen Feldskov Østergaard er daglig serviceansvarlig hos Kromann Reumert i København og har 30 års erfaring fra rengøringsbranchen, blandt andet 12 år som driftschef. Da Kromann Reumert i 2019 skulle have en ny rengøringsløsning, var han med i hele udbudsforløbet fra opstilling af leverandør- og kvalitetskrav til vurdering af indkomne tilbud og dialog med tilbudsgiverne.
Fokus på kvaliteten, ikke prisen
”Vi havde brug for en løsning, der kunne sikre os en bedre og mere stabil rengøring. Jeg brugte alt for meget tid på kontrol og opfølgning, uden at det hjalp af den grund. Det var simpelthen utilfredsstillende for alle i huset”, fortæller Steen Feldskov Østergaard.
”Vi inviterede tre tilbudsgivere til en tilbudsrunde, hvor det ikke handlede om pris, men om kvaliteten af rengøringen og samarbejdet. Vi ville have den løsning, der var bedst for os. Her havde jeg fordel af min erfaring fra rengøringsbranchen som baggrund til at vurdere, hvilken løsning vi skulle gå efter”.
Opstarten var en fantastisk oplevelse
”Valget faldt på Anders Andersens Rengøring, som har leveret god og stabil vinduespolering til os i mange år og som vi havde et godt kendskab til i forvejen. Derfor var jeg også tryg ved, at de ville sørge for en god rengøringsopstart hos os”, bemærker han.
”Vi har aftenrengøring, så om aftenen på opstartsdagen tog jeg for en sikkerheds skyld ind i huset for at følge med og være til rådighed. Men, jeg kunne bare gå rundt og slappe af, for der var fuldstændig styr på det tingene. Det var en fantastisk oplevelse. Alt var godt forberedt og der var både nok ledelsespersoner og mandskab”.
Rengøringen skal være 190 % i orden
Ud over den store rengøringsrunde om aftenen får Kromann Reumert udført soignering i løbet af dagen på toiletter, i tekøkkener og andre særlige områder i huset, lige som der hen over dagen sørges for grundig Covid-19 rengøring.
”Vi har to receptioner, en i stuen og en på 4. sal, hvor alle vores mødelokaler ligger. Receptionen på fjerde tager imod mødegæster, der herefter kan sidde i ro og mag og afvente deres møde i et særligt venteområde. I hele dette område og i mødelokalerne skal rengøringen og alting selvfølgelig være 190 % i orden. Og det er det også”, understreger Steen Feldskov Østergaard.
Sparer tid og får effektiv service
”I dag har vi det rengøringsniveau, vi ønsker os. Og jeg bruger nærmest ingen tid på at skulle følge op på den leverede rengøringskvalitet mere. Nu er der tid til andre opgaver end kontrol af rengøringen, og det gavner hele huset”, konstaterer han.
”Når jeg i dag nævner en eller anden opgave til serviceleder Marianne Jensen, så ved jeg 100 %, at det bliver gjort så hurtigt, det kan lade sig gøre. Og når jeg stiller driftsleder Flemming Larsen et teknisk-fagligt spørgsmål, bliver det undersøgt med det samme, så jeg hurtigt får et kvalificeret svar, som jeg kan gå videre med. Det er effektiv service”.
Positiv feedback og god stemning
”Min og serviceteamets opgave er at bidrage til en behagelig hverdag her i Kromann Reumert. Det er virkelig lykkedes med det nye set up. Jeg har kun fået positiv feedback og oplever samtidig en god kontakt mellem rengøringsteamet og andre i huset. Det er lige, som det skal være. Vi ønsker, at Anders Andersens Rengørings medarbejdere her hos os skal føle sig som en del af huset som alle andre. Derfor inviteres de også med i forskellige aktiviteter”.
Rengøringsteam lavede mad til hele huset
Hos Kromann Reumert i København får de forskellige afdelinger i huset på skift lov til at bestemme menuen i kantinen og også stå for i madlavningen.
”Den mulighed synes vores chefkok også, at vores rengøringsteam skulle have. De var friske og sagde ja til muligheden. Så en fredag i oktober kokkererede og serverede teamet lækker og velsmagende thai-mad til hele huset. Det var en stor succes, som yderligere har bidraget til den gode stemning omkring servicen i Kromann Reumert”, slutter Steen Feldskov Østergaard.